ضد تبلیغات در تبلیغات انتخاباتی و روش های آن

ضد تبلیغات در تبلیغات انتخاباتی

ضد تبلیغات در تبلیغات انتخاباتی


 

ضد تبلیغات چیست و مهمترین روش های آن چیست؟

برنامه های تبلیغاتی اگر هدفمند و حساب شده باشند، نوعی تبلیغ به حساب می آیند . اما اگر برنامه ی تبلیغی یک نامزد به گونه ای وجهه ی او را تخریب کند ، آن دیگر تبلیغ نیست، بلکه ضد تبلیغات است. 

دلیل آن یا بی تجربگی و ناشی گری ستاد است، یانفوذ عوامل مخرب رقیب در این نوع ستاد ها که هردو به شدت خطرناک بوده و می توانند در تخریب چهره ی یک نامزد انتخاباتی نقش بسیاری داشته باشند.

 

ضد تبلیغات در جهان سوم هم نقش دارد و بخشی از آرای انتخاباتی کاندیدا ها مدیون این روش هنرمندانه است که مهمترین آن شامل موارد زیر می شود:

 

۱٫تبلیغات برای رقیب:

این عنوان شاید خنده دار باشد که چگونه یک نامزد حاضراست برای رقیبش تبلیغات کند. اما این از مهمترین روش های ضد تبلیغات در دنیای مدرن است که در آن ستاد نامزد الف به صورت رایگان برای نامزد ب تبلیغات می کند، اما جلوه ی بیرونی آن به گونه ای است که هیچ کس وحتی ستاد نامزد ب تصور نخواهد کرد که این تبلیغات ضد تبلیغاتی است که از سوی حریف تدارک دیده شده است ،اما این تبلیغات دامنه ی وسیعی دارد که شامل تبلیغات بد، یعنی سخنان زاویه دار، تصاویر خنده دار،  حرف های تفرقه آمیز، فیلم های تحریک آمیز، رفتار های زشت و…خواهد بود که در لابلای مواد تبلیغاتی آن نامزد برجسته شده و  ذهنیت مردم را تخریب  خواهد کرد . حمایت های افراد مشکوک وعناصر بدنام، می توانند از جمله برنامه های تبلیغاتی  طراحی شده برای بدنام کردن رقیب باشد .

 

  1. نفوذ در ستاد های حریف:

نفوذ در ستادهای تبلیغاتی حریفان لازمه ی رقابت انتخاباتی است و تلاش برای نقش آفرینی در مدیریت تبلیغاتی حریفان نوعی ضد تبلیغات محسوب می شودکه تاثیر زیادی در جلب آرای طرف مقابل دارد . افراد نفوذی در تبلیغات منفی ، ضدتبلیغات و …نقش اساسی دارد.

 

۳٫نظرسنجی برای رقیب:

مدیریت نظر سنجی در انتخابات یک برنامه ی ضد تبلیغاتی است که بخشی از آن برای فریب و هدایت نامزد های رقیب است و این روش اگر به درستی صورت بگیرد، به راحتی موجب تغییر در آرای نامزدهامی شودوبه همین دلیل هرکسی که در این زمینه حرفه ای تر عمل کند ، در پدید آمدن نتیجه ی انتخابات هم تاثیر خواهد داشت.

 

۴٫جلب حمایت برای رقیب:

هرنامزد حامیانی دارد که برخی ممکن است واقعی باشند ، اما بسیاری از حمایت های سیاسی انتخاباتی فقط یک بازی انتخاباتی و برای فریب افکارعمومی اند. این نوع دروغ های بزرگ مرتب ساخته شده و به خورد مردم داده می شوند، اما جالب است که گاهی خوش نام ترین آدم های غیر سیاسی از بدنام ترین نامزدهای سیاسی حمایت می کنند یا برعکس ، افراد بدنام از یک نامزد خوش نام حمایت می کنند!ممکن است این حمایت ها برای بسیاری مهم نباشد، اما اسم فارسی آن چیزی جز بازی روانی یاحملات ضد تبلیغاتی برای جلب آرای عمومی نیست.

 

جهت گرفتار نشدن در دام ضد تبلیغات مظالعه مقاله مشاوره تبلیغات انتخاباتی را به شما پیشنهاد می کنیم.

  1. ارسال هدیه به نام افراد:

این مورد از خنده دارترین روش های ضد تبلیغاتی می باشد .ارسال هدایا ومواد تبلیغاتی ، بسته های پستی و…هم نوعی شگرد روانی است که از سوی نامزدهای مختلف وبه نام رقیبان انجام می شود.

 

۶٫مقایسه نامزدها :

تهیه سوابق افراد و بررسی آن ضرورت مبارزه ی انتخاباتی است ،اما انگشت نهادن برروی ضعف ها و اشتباهات رقیبان و برجسته کردن آن و درمقابل به تصویر کشیدن یک قهرمان بی بدیل و اسطوره ی ملی از یک شخصیت سیاسی ، ارائه و برجسته کردن خصلت های  مثبت ونادیده گرفتن ضعف های یک نامزد دیگر و مقایسه آن نشانه ای از همان بازی تبلیغاتی است که خود ممکن است به یک ضد تبلیغات منجر شود.

 

۷٫مظلوم نمایی انتخاباتی:

در روند مبارزه انتخاباتی ، مظلوم نمایی تبلیغاتی یک شگرد منحصر به فرد است که در مواردی می تواند با جلب توجه افکارعمومی به نفع رقیب مظلوم تمام شود . برای مظلوم نمایی روش های زیادی وجود دارند ، که جمع اوری ، پاره کردن ، رنگ مالی روی پوسترها یا حمله ی صوری فیزیکی و دادن شعارهای زشت در کمپاین تبلیغاتی یک نامزد یکی از ساده ترین روش های مظلوم نمایی به شمار می رود.

 

۸٫تبلیغات ضد تبلیغاتی :

تبلیغات بد ، بدترین ضد تبلیغات و نوعی تبلیغات مخرب است که البته ربطی به نامزدهای رقیب یا ستاد های آنان ندارند. این نوع تبلیغات که به ضد تبلیغات تبدیل می شود ، یا دستپخت نامزد محترم انتخابات است ، یا عوامل ستادی و نیروهای اوکه درک درستی از مسایل تبلیغاتی ندارد. تبلیغات ارزش زیادی دارد، اما این نیرویی  مفید وکاردان است که تبلیغات را رهبری کرده و اجازه نمی دهد که تبلیغات به ضد تبلیغات تبدیل شود. تبلیغات بد موجب نمی شودکه نامزد تخریب شود ، بلکه رقیبان با استفاده از ان قادرند تا رقیب را از میدان رقابت خارج کنند.

جهت بررسی اعتبار مجموعه تبلیغاتی نگاه ارززش باور زیبا مراجعه به لینک سامانه کانون های آگهی و تبلیغات را پیشنهاد می کنیم.

در پایان بار دیگر راه های ارتباطی مجموعه را برای مخاطبان گرامی یادآور می شویم؛

تلفن های مجموعه:

دفتر مرکزی:
۰۵۱۳۲۲۳۶۷۹۵
۰۹۰۲۲۲۳۶۷۹۵

دفتر تهران:   ۰۲۱۸۸۲۴۱۲۴۴

تلگرام: @irentekhabat

اینستاگرام: @ir.entekhabat

 

 

۱ دیدگاه

  • من ساکن استان بوشهر هستم ، انصافا سایتی که تا این حد مطالب تخصصی و مرتبط با انتخابات و مفید برای کاندیدا ها منتشر کند ندیدم.
    ممنون از مطالب مفیدی که منتشر میکنید.
    برای مشاوره تماس گرفتم موفق نشدم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *