مشاوره تبلیغات انتخاباتی: چرا؟ چگونه؟ کی؟ کجا؟

مشاوره تبلیغات انتخاباتی

مشاوره تبلیغات انتخاباتی


مشاوره انتخاباتی؛ مقدمه و چرایی!

 

کشور ما با وجود آنکه ظرف چهل سال گذشته رکود برگزاری انتخابات را (به طور میانگین هر سال یک انتخابات سراسری) در منطقه غرب آسیا به خود اختصاص داده اما هنوز لزوم بهره مندی از مشاوره تبلیغات انتخاباتی و به تبع آن یک روش و فرآیند صحیح و موفق تبلیغات انتخاباتی در غالب یک کمپین انتخاباتی جامع به طور جدی در بین کاندیداهای مجلس و شورای شهر مورد قبول و پذیرش قرار نگرفته است.

به همین جهت شاهد هزینه های سرسام آور برای تبلیغات انتخاباتی وگردش مالی خارج از حد تصور (برای افکار عمومی) در این حوزه هستیم. هرچند در انتخابات های اخیر شاهد تغییر دیدگاه و افزایش آگاهی کاندیداها نسبت به بهره مندی از مشاوره تبلیغات انتخاباتی و فوآید آن بودیم.

شما در جریان مشاوره تبلیغات انتخاباتی در مرحله اول با تصویر کلی از فرآیند طراحی و اجرای یک کمپین انتخاباتی موفق آشنا خواهید شد. درمراحل مشاوره انتخاباتی بعد با ورود به بحث های برنامه ریزی، سازماندهی اجرا و ارزیابی کمپین انتخاباتی تان، در واقع نقشه راه کاملی برای پیروزی در انتخابات پیش روی شما قرار میدهد.

از جمله مهمترین مزایای مشاوره انتخاباتی به ترتیب اهمیت می توان به: صرفه جویی در پول، افزایش بهره وری زمان و نیروی انسانی اشاره کرد.

 « مشاور انتخاباتی هزینه های شما را به شکل چشم گیری کاهش می دهد و شانس موفقیتتان را افزایش.»

برای مطالعه مقاله آنچه کاندیداها باید از برند سازی انتخاباتی بدانند اینجا کلیک کنید.

چگونگی مشاوره تبلیغات انتخاباتی موثر؟!

 

شما پیش از هر اقدامی باید اطلاعات پایه و بنیادینی از هدفتان برای شرکت در انتخابات و شرایط انتخابات در حوزه انتخابیه مورد نظرتان داشته باشید و به دقت این اطلاعات و پاسخ پرسش های اولیه مشاور تان را به وی بدهید، چراکه یک مشاور با تجربه بدون شک ابتدا از هدف شما برای کاندیداتوری در انتخابات مورد نظرتان خواهد پرسید و سپس سراغ شرایط انتخابات و حوزه انتخابیه شما خواهد رفت. این کار سبب؛

صرفه جویی در زمان مشاوره، هزینه ای که به مشاور می دهید و در نهایت افزایش قابل ملاحظه بهره وری شما از یک مشاوره ارزشمند خواهد شد.

 

مشاوره انتخاباتی

مشاوره انتخاباتی

 

مشاوره انتخاباتی؛ کی (زمان مناسب) ؟!

 

کسانیکه به شکل حرفه ای در انتخابات شرکت می کنند (بویژه انها که سابقه کاندیداتوری دارند) ستادهای انتخاباتی (و به تبع آن فعالیت انتخاباتی شان) هیچ گاه تعطیل نمی شود این افراد به توصیه مشاورشان پس از ارزیابی عملکرد ستادشان در انتخابات گذشته شروع به برنامه ریزی برای انتخابات بعدی نموده و کمپین جدیدی برای پیروزی طراحی میکنند.

مثلا برای مشاوره تبلیغات انتخاباتی شورای شهر اکنون نیز دیر به نظر می رسد؛ هر چند همیشه داشتن یک مشاور متخصص کنار کاندیدای شورای شهر شانس پیروزی وی و هزینه هایش را کاهش چشمگیری می دهد.  

برای افزایش آگاهی در صورت تمایل مطالعه این مقاله را نیز پیشنهاد می دهیم.

اما برای ان دسته از افرادی که برای اولین بار در انتخابات کاندیدا میشوند زمان مراجعه به مشاور در حالت ایده ال بین دو سال تا یک سال و نیم به انتخابات مورد نظر میباشد چراکه شما هرچه زودتر به فکر مشاوره و تهیه برنامه کاربردی برای شرکت در انتخابات باشید به تبع هزینه کمتری برای پیروزی در انتخابات و کمپین انتخاباتی تان خواهید پرداخت و شانستان برای پیروزی در انتخابات افزایش خواهد یافت.

مشاوره تبلیغات انتخاباتی؛ کجا؟ (بهترین گزینه) ؟!

 

مهمتر از آنکه به کجا مراجعه می کنید آنست که به نقش و اهمیت مشاوره انتخاباتی در موفقیتتان برای انتخابات آگاه باشید در این صورت انگیزه کافی برای انتخاب گزینه صحیح را دارید.

 

انتخاب مشاور انتخاباتی؛ و چند نکته مهم پایانی:

 

  • از مراجعه به افراد غیر متخصص اجتناب کنید؛ مشاور انتخاباتی شما باید تخصصش تبلیغات سیاسی باشد. برای یک تبلیغات انتخاباتی موفق و تاثیر گذار شما نیاز به برند سازی سیاسی و انتخاباتی دارید؛ بدیهیست مشاور شما باید برند بوده و خود در این زمینه (برند سازی) موفق بوده باشد.

 

 

  • برای انتخابات هایی در سطح کشوری مثل مجلس شورای اسلامی و عضویت در پارلمان متعارف نیست کاندیداها سراغ گزینه های محلی (در حوزه انتخابیه خودشان) بروند چراکه برای پیروزی در انتخاباتی در سطح کشوری طبیعی است که به مشاورین انتخاباتی در سطح ملی نیاز است (در غیر این صورت بطور معمول و بویژه اگر برای اولین بار وارد عرصه رقابت میشوید وقت و پول خود را هدر داده و هیچ نتیجه مثبتی نخواهید گرفت).
  • به دفاتر و کانون های مشاوره تبلیغات رسمی و دارای مجوز مشاوره تبلیغات از وزارت فرهنگ و ارشاد بروید چراکه تجربه نشان داده در بیشتر موارد افراد و مجموعه های زیرزمینی (فاقد مجوز و یا با مجوز غیر مرتبط) فعالیتشان برای پیروزی شما در انتخابات راه بجایی نبرده و جز هدر رفت پول و فرصت انتخاباتی؛ شما را به جهت نارضایتی درگیر شکایت از خودشان به مراجع ذی صلاح خواهند کرد.

     

    در پایان بار دیگر راه های ارتباطی مجموعه را برای مخاطبان گرامی یادآور می شویم؛

    تلفن های مجموعه:

    دفتر مرکزی:
    ۰۵۱۳۲۲۳۶۷۹۵
    ۰۹۰۲۲۲۳۶۷۹۵

    دفتر تهران:   ۰۲۱۸۸۲۴۱۲۴۴

    تلگرام: @irentekhabat

    اینستاگرام: @ir.entekhabat

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *