ساختار کمپین انتخاباتی و تاثیر آن در پیروزی کاندیدا

ساختار کمپین انتخاباتی

ساختار کمپین انتخاباتی


ساختار کمپین انتخاباتی و تاثیر آن در پیروزی کاندیدا

در واقع کاندیدا ها از ساختار کمپین انتخاباتی اطلاعات کمی دارند. دوستان تماس می گرفتند و سوالاتی در مورد سخنرانی انتخاباتی یا شعار انتخاباتی داشتند. وقتی مثلا در مورد جامعه هدفی که انتخاب کرده اند می پرسیدم، از پاسخ ها در می یافتم که اغلب افراد از دید کلی و صحیح نسبت به یک کمپین انتخاباتی برخوردار نیستند. 

 

تجربه مشاوره های ۵ سال اخیر (به عنوان نمونه طرح اخیر عید تا عید)

طرح مشاوره انتخاباتی رایگان در حد فاصل اعیاد سعید قربان تا غدیر پایان یافت. این طرح به عنوان عیدی تقدیم اعضاء کانال تلگرامی ما (irentekhabat @ ) شده بود. نکته سوالاتی بود که ثبت نام کنندگان در طول این مدت تکرار میکردند. جالب بود، اغلب افرادی که تماس میگرفتند اطلاعات کمی از ساختار یک کمپین انتخاباتی داشتند. این مورد در سوالاتی که از بنده پرسیده می شد هویدا بود.

 

مشاوره انتخاباتی

مشاوره انتخاباتی

 

دوستان تماس می گرفتند و سوالاتی مثلا در مورد سخنرانی انتخاباتی یا شعار انتخاباتی داشتند. وقتی مثلا در مورد جامعه هدفی که انتخاب کرده اند یا ساختار ستادشان می پرسیدم، از پاسخ ها در می یافتم که اغلب افراد از دید کلی و صحیح نسبت به کمپین انتخاباتی برخوردار نیستند. در واقع کاندیدا ها ازساختار کمپین انتخاباتی اطلاعات کمی داشتند. این امر سبب می شد تا هر کاندیدا سوالاتی در مورد امری که به دلیلی به نظرش مهم می رسید بپرسد. فارغ از اینکه ( بجهت ندانستن ساختار کمپین انتخاباتی ) معمولا سوال صحیح را نمی پرسیدند، با کاربرد پاسخ هم به لحاظ زمانی و مکانی آشنا نبودند. این در حالی بود که با خرید نمونه سخنرانی یا شعار انتخاباتی توسط برخی کاندیدا سوالات حول این محورها بود.

 

 

کاندیدا یا مدیر انتخاباتی؛ باید از ساختار کلی یک کمپین انتخاباتی اطلاع داشته باشند.

کمپین انتخاباتی را یک ساختمان بزرگ وساختار کمپین انتخاباتی را مانند نقشه این ساختمان تصور کنید. حال سخنرانی انتخاباتی و شعار انتخاباتی را هم به مثابه دو اتاق برای ساختمانتان در نظر بگیرید. بدیهی است همانطور که هیچ ساختمان بزرگی با دو اتاق تکمیل و قابل استفاده نمی شود. یک کمپین انتخاباتی هم با تکمیل دو بخش از اجزاء آن (با وجود اهمیت بسیار شعار و سخنرانی انتخاباتی) به نتیجه نمی رسد.

 

کمپین انتخاباتی

کمپین انتخاباتی

 

مدیر انتخاباتی باید با کمپین انتخاباتی آشنا باشد

بنابراین به عنوان یک کاندیدا یا مدیر انتخاباتی باید با ساختار کمپین انتخاباتی آشنا باشید. این ساختار در واقع نقشه راهیست که شما را از ۰ تا ۱۰۰  فرآیند انتخابات همراهی میکند. ساختار کمپین انتخاباتی از ۱۱۰ جزء از کمپین تشکیل شده و با رعایت ترتیب در کنار هم قرار گرفته اند. و چنانکه گفته شد نقشه راه پیروزی در انتخابات می باشد. (البته با فرض اینکه شما آموزش های لازم را در مورد هر جزء دیده اید یا اطلاعات کافی دارید)

 

نبض تبلیغات انتخاباتی و کمپین انتخاباتی

در این سایت به عنوان اولین مرکز تخصصی برند سازی انتخاباتی برآنیم. تا حد امکان مهم ترین اجزاء یک کمپین انتخاباتی را در غالب مقاله ها و ( فراتر از آن ) دوره های آموزشی به شما عزیزان بیاموزیم. اما تمام اینها اگر شما از ساختار کمپین انتخاباتی مطلع نباشید، در جای خود نمی تواند کمک شایان توجهی به شما بکند.

 

 

از خوانندگان محترم دعوت میکنم مارا در فضای مجازی با آدرسirentekhabat@دنبال کنند.

با آرزوی موفقیت

محمد صادقیه

کارشناس مدیریت تبلیغات سیاسی

کارشناس رادیو و تلوزیون و سایر رسانه های ملی و بین المللی

 

 

 

 

 

۴ دیدگاه

    • سلام
      کلیه محصولاتی که تخصصا در حیطه تبلیغات انتخاباتی و توسط وبسایت نبض تبلیغات انتخاباتی ارایه می شوند توسط استاد محمد صادقیه کارشناس مدیریت تبلیغات انتخاباتی (با همکاری تیم همکاران کانون تبلیغات نگاه ارزش باور و بعضا اساتید صاحب نظر مرتبط ) تولید شده اند.

  • سلام شما میبایست چندین جلسه را بصورت پایلوت و رایگان و با نگارشی ساده و قابل فهم بعنوان نمونه میگذاشتید،سپس کسی که خریدار واقعی موضوعات و مطالب شما بود با مطالعه نمونه کار شما قطعا مابقی را از شما خریداری میکرد.

    • سلام
      ممنون که به سایت ما آمدین و مهمتر اینکه وقت گذاشتید و نظرتون رو برای بهبود خدمات و کیفیت سایت برای ما فرستادید.
      دوست گرامی کاملا خق با شماست ( و در این سایت نیز دوره رایگان آموزشی قرار داده شده ) در مورد محصول نقشه راه کمپین انتخاباتی پیروز که یک فایل pdf شامل طرح گسترده ساختار یک کمپین انتخاباتی پیروز می باشد قابلیتی بسیار بیشتر از درخواست و توقع ( بحای ) شما برای خریداران محصول در نظر گرفته شده است و آن
      ? مرجوع کردن کل مبلغ پرداختی خریداران محصول در صورت عدم رضایت آنها می باشد.

      با مراجعه به صفحه فروش محصول و مطالعه کامل آن شما می توانید ضمانت بازگشت وجه (در صورت عدم رضایت از محصول ) را که با خط آقای محمد صادقیه طراح این ساختار انتخاباتی (برای اولین بار در کشور) می باشند ملاحظه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *