تصویر برند انتخاباتی رای می آورد یا  برند انتخاباتی ؟!

تصویر برند انتخاباتی

تصویر برند انتخاباتی


تصویر برند انتخاباتی رای می آورد یا  برند انتخاباتی ؟!

 

شما قسمت دوم از مقاله برند سازی انتخاباتی به زبان ساده را مطالعه می کنید. به اینجا رسیدیم که اگر آقا پسر قصه ما بخواهد تعداد زیادی از دختران کره زمین را تحت تاثیر قرار دهد نیاز به برند سازی دارد.

 

خوب اول باید بدانیم هر کدام به چه معنیست! از مفاهیم آکادمیک گذشته و همچون بیشتر مطالب سایت سعی بر آن داریم که ضمن علمی بودن محتوای ارائه شده در سایت عملیاتی بودن آن نیز کاملا لحاظ شود، همچنین قصد نداریم با طول و تفصیل مطلب موجب تکدرخاطر و اتلاف وقت خوانندگان شویم، پس مختصر و مفید عرض خواهم نمود.

برند انتخاباتی

در این راستا برند انتخاباتی را کاندیدا هایی در نظر میگیریم که در سطح جامعه مطرح شده اند. (چه آنکه رای آورده باشند یا خیر.) این افراد با ( کمک مشاوران انتخاباتی و کمپینیست های انتخاباتی ) طراحی و اجرای یک کمپین انتخاباتی موفق توانسته اند خود را در اذهان مردم مطرح کنند.

برند سیاسی

بنده برند سیاسی را هم احزابی میدانم که می توانند چنین برند های انتخاباتی (کاندیداهایی) را در خود پرورده و به جامعه معرفی کنند. البته با توجه به ضعف نظام حزبی در کشور میتوان گفت که دو عبارت برند سیاسی و برند انتخاباتی در کشور ما کاربردی بسیار نزدیک به یکدیگر دارند.

برندسازی انتخاباتی خود حاصل فرآیند کمپین انتخاباتیست، طراحی و اجرای یک کمپین انتخاباتی مستلزم تسلط و اشراف بر ساختار کمپین انتخاباتی می باشد.برند سازی انتخاباتی کار کمپینیست های انتخاباتی و مشاوران انتخاباتی می باشد هرچند گاهی خود کاندیدا ها هم راسا اقدام به این کار می کنند!

اما تصویر برند انتخاباتی چیست؟

اجازه دهید اینگونه توضیح دهم که برند انتخاباتی آن چیزیست که کاندیدا توقع دارد در ذهن مخاطب از خود بسازد. اما تصویر برند انتخاباتی همان تصویری می باشد که مخاطب در عالم واقع با شنیدن نام کاندیدا در ذهنش مجسم می شود.

در عمل دیده شده که مردم هنگام رای دادن به تصویر ذهنی که از کاندیدا در ذهنشان ساخته شده رای میدهند نه به خود کاندیدا! به عبارت دیگر این تصویر برند انتخاباتی است که رای می آورد!!

در جایی از قول مشاور نیکسون (ریموند پریس) می خواندم که : « واکنش نسبت به تصویر خواهد بود نه به شخص چرا که ۹۹ % مردم با فرد پیوند بر قرار نمی کنند(آنچه نمایش داده می شود مهم است!) در واقع آنچه رای دهنده دریافت می کند نه آنچه نمایش داده می شود… آنچه بیننده دریافت می کند. »

اهمیت کاربردی ساختار کمپین انتخاباتی موفق

در عصر حاضر آنچه بیش از رسانه ها اعم از نوین، سنتی و … میتواند سبب موفقیت کاندیدا شود نه شبکه های اجتماعی و … بلکه برند انتخاباتیو طراحی صحیح آنست. برای تصویر سازی انتخاباتی چنانکه گفتیم شما شما باید به عنوان یک مشاور انتخاباتی از اشراف کاملی نسبت به ساختار کمپین انتخاباتی برخوردار باشید.

در یک ساختار کمپین انتخاباتی موفق بیش از یکصدوپنجاه مورد مرتبط با ایجاد تصویر برند انتخاباتی مناسب از کاندیدا لحاظ می شود از مخاطب شناسی تا شعار و سخنرانی انتخاباتی و …

 

 

در پایان بار دیگر راه های ارتباطی مجموعه را برای مخاطبان گرامی یادآور می شویم:

تلفن های مجموعه:

دفتر مرکزی:
۰۵۱۳۲۲۳۶۷۹۵
۰۹۰۲۲۲۳۶۷۹۵

دفتر تهران:   ۰۲۱۸۸۲۴۱۲۴۴

تلگرام: @irentekhabat

اینستاگرام: @ir.entekhabat

با آرزوی موفقیت

محمد صادقیه

کارشناس مدیریت تبلیغات سیاسی

کارشناس رادیو و تلوزیون و سایر رسانه های ملی و بین المللی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *